Deklaracja dostępności

Dostępność strony internetowej Witkac.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data publikacji strony internetowej: 2014-08-04.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-05-26.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
  1. Mogą wystąpić przypadki niezachowania odpowiedniej struktury hierarchicznej nagłówków.
  2. Zamieszczone w serwisie dokumenty w formie plików PDF nie są w całości dostępne cyfrowo.
  3. Część z opublikowanych na stronie zdjęć nie posiada tekstu alternatywnego.
  4. Nie wszystkie akcje powodujące zmianę danych posiadają mechanizm potwierdzający.
  5. Brak możliwości zapauzowania pojawiających się komunikatów potwierdzeń i błędów.

Z uwagi na ograniczenia systemu:

  1. Nie jest możliwa samodzielna zmiana odstępu między akapitami, wierszami, słowami czy literami.
  2. Niektóre z elementów systemu wykorzystywane do tworzenia serwisu (takie jak np.: zewnętrzne biblioteki), a co za tym idzie, pełnione przez nie funkcjonalności mogą nie spełniać standardów dostępności cyfrowej.
  3. Nie wszystkie elementy zamieszczone na stronie posiadają odpowiedni kontrast.

Wyłączenia:

  1. Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-30. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje dla użytkowników niepełnosprawnych

  • W serwisie Witkac.pl można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych zapewnionych przez przeglądarkę internetową.
  • Głównym elementem funkcyjnym służącym do poruszania się po stronie jest klawisz Tab.
  • W całym serwisie zastosowano dodatkowe obramowanie aktywnych treści. Focus przemieszcza się po wszystkich aktywnych elementach strony takich jak linki czy pola formularzy.
  • Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła.
  • Dostępna jest możliwość powiększenia lub pomniejszenia widoku wyświetlanej strony bez utraty czytelności zamieszczonych treści.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Bartosz Barańskidostepnosc@zabierzow.org.pl. Kontaktować można, się także dzwoniąc na numer telefonu 12 283 07 59. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Strona podmiotowa BIP jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej: niektóre zamieszczone na stronie podmiotowej BIP informacje publiczne, w postaci artykułów lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2018-09-23, niektóre zamieszczone na stronie podmiotowej BIP informacje publiczne, w postaci załączników są w formie skanów (z uwagi na charakter informacji publicznej). Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP: podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery) możliwość powiększenia wielkości liter na stronie możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami mapa strony focus wokół elementów nawigacyjnych Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Urząd Gminy Zabierzów, Rynek 1, 32-080 Zabierzów Główne wejście do siedziby Urzędu Gminy Zabierzów usytuowane jest od strony Rynku w Zabierzowie. Do budynku prowadzą również dwa wejścia znajdujące się na tyłach budynku Urzędu Gminy, do których można dostać się od strony parkingu. Dostęp do budynku od strony Rynku oraz jedno z wejść od strony parkingu są w pełni dostosowane dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim. Trzecie wejście do Urzędu Gminy znajdujące się przy parkingu, nie jest dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Na wprost, po wejściu do budynku Urzędu od strony Rynku znajduje się punkt obsługi mieszkańców-biuro podawcze, którego zadaniem jest pomoc wszystkim osobom z zewnątrz, w sprawnym załatwieniu zgłaszanych spraw. W celu obsługi osób z niepełnosprawnością obok dziennika podawczego wykonano ladę z obniżeniem blatu. W holu wejściowym do budynku oznaczono słupy architektoniczne kontrastowymi kolorami. Korytarze zapewniają pełną komunikację poziomą wewnątrz budynku. Podłogi wyłożono płytami z zastosowaniem pasa kontrastowego i kolorystyki wyróżniającej tor ruchu pieszego, na stopniach schodowych zamontowano taśmy antypoślizgowe, wyróżniające koniec i początek ich biegu. W obiekcie nie występują progi podłogowe. Na wszystkich piętrach w budynku znajdują się oznakowane toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Wewnętrzne klatki schodowe oraz winda zapewniają dostęp do wszystkich kondygnacji budynku. Winda dostępna jest dla osób niepełnosprawnych, panel sterowania windy opisany jest w alfabecie Braill’a. Przyciski umieszczone są na wysokości umożliwiającej dostęp do nich osobie na wózku. Winda wyposażona jest w urządzenie informujące głosowo o otwieraniu/zamykaniu drzwi, ekran informujący o miejscu zatrzymania się windy oraz sygnalizację dźwiękową. Wejście główne oraz wejścia od strony parkingu są dozorowane poprzez monitoring wizyjny. W budynku nie ma bramek kontrolnych. Za budynkiem Urzędu znajduje się parking samochodowy. Na parkingu wyznaczono dwa miejsca dla osób niepełnosprawnych. Wjazd na parking znajduje się od strony ul. Wapiennej.