Deklaracja dostępności
Data publikacji strony internetowej: 2014-08-04.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-04-29.
- Mogą wystąpić przypadki niezachowania odpowiedniej struktury hierarchicznej nagłówków.
- Zamieszczone w serwisie dokumenty w formie plików PDF nie są w całości dostępne cyfrowo.
- Część z opublikowanych na stronie zdjęć nie posiada tekstu alternatywnego.
- Nie wszystkie akcje powodujące zmianę danych posiadają mechanizm potwierdzający.
- Brak możliwości zapauzowania pojawiających się komunikatów potwierdzeń i błędów.
Z uwagi na ograniczenia systemu:
- Nie jest możliwa samodzielna zmiana odstępu między akapitami, wierszami, słowami czy literami.
- Niektóre z elementów systemu wykorzystywane do tworzenia serwisu (takie jak np.: zewnętrzne biblioteki), a co za tym idzie, pełnione przez nie funkcjonalności mogą nie spełniać standardów dostępności cyfrowej.
- Nie wszystkie elementy zamieszczone na stronie posiadają odpowiedni kontrast.
Wyłączenia:
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-08-31. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje dla użytkowników niepełnosprawnych
- W serwisie Witkac.pl można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych zapewnionych przez przeglądarkę internetową.
- Głównym elementem funkcyjnym służącym do poruszania się po stronie jest klawisz Tab.
- W całym serwisie zastosowano dodatkowe obramowanie aktywnych treści. Focus przemieszcza się po wszystkich aktywnych elementach strony takich jak linki czy pola formularzy.
- Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła.
- Dostępna jest możliwość powiększenia lub pomniejszenia widoku wyświetlanej strony bez utraty czytelności zamieszczonych treści.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marcin Wolniak, rewitalizacja@um.kalisz.pl. Kontaktować można, się także dzwoniąc na numer telefonu 62 7654 368. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek ratusza jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami - przy tylnym wejściu jest winda dla wózków, drzwi otwierają się automatycznie. Na parterze znajdują się toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku jest winda głośnomówiące z napisami w alfabecie brajla. Dostępna pętla indukcyjna. Budynek Urzędu i Biura Obsługi Interesanta przy ul. Kościuszki 1a jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami – rozsuwane drzwi do BOI otwierają się automatycznie, winda dostępna dla wózków, przy budynku są miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Na parterze znajdują się toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dostępna jest pętla indukcyjna. Budynek Villi Calisia jest niedostępny dla osób z niepełnosprawnościami.