Deklaracja dostępności

Dostępność strony internetowej Witkac.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data publikacji strony internetowej: 2014-08-04.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-04-29.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
  1. Mogą wystąpić przypadki niezachowania odpowiedniej struktury hierarchicznej nagłówków.
  2. Zamieszczone w serwisie dokumenty w formie plików PDF nie są w całości dostępne cyfrowo.
  3. Część z opublikowanych na stronie zdjęć nie posiada tekstu alternatywnego.
  4. Nie wszystkie akcje powodujące zmianę danych posiadają mechanizm potwierdzający.
  5. Brak możliwości zapauzowania pojawiających się komunikatów potwierdzeń i błędów.

Z uwagi na ograniczenia systemu:

  1. Nie jest możliwa samodzielna zmiana odstępu między akapitami, wierszami, słowami czy literami.
  2. Niektóre z elementów systemu wykorzystywane do tworzenia serwisu (takie jak np.: zewnętrzne biblioteki), a co za tym idzie, pełnione przez nie funkcjonalności mogą nie spełniać standardów dostępności cyfrowej.
  3. Nie wszystkie elementy zamieszczone na stronie posiadają odpowiedni kontrast.

Wyłączenia:

  1. Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-07-27. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje dla użytkowników niepełnosprawnych

  • W serwisie Witkac.pl można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych zapewnionych przez przeglądarkę internetową.
  • Głównym elementem funkcyjnym służącym do poruszania się po stronie jest klawisz Tab.
  • W całym serwisie zastosowano dodatkowe obramowanie aktywnych treści. Focus przemieszcza się po wszystkich aktywnych elementach strony takich jak linki czy pola formularzy.
  • Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła.
  • Dostępna jest możliwość powiększenia lub pomniejszenia widoku wyświetlanej strony bez utraty czytelności zamieszczonych treści.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Brygida Andraszakandraszak.brygida@powiat-jarocinski.pl. Kontaktować można, się także dzwoniąc na numer telefonu 627407922. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo: zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu, zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu, wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie. Żądanie musi zawierać: dane kontaktowe osoby zgłaszającej, wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie, wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej. Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. Skargi i odwołania Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres: Organ nadzorujący: Starosta Jarociński Adres: Al. Niepodległości 10, 63 - 200 Jarocin E-mail: starostwo@powiat-jarocinski.pl Telefon: 62 4742431 Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Budynek przy alei Niepodległości 10-12 w Jarocinie - parter Budynek wyposażony jest w podjazd do drzwi wejściowych od strony Alei Niepodległości (dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich) umożliwiający dostanie się do wszystkich pomieszczeń Starostwa w tym: pomieszczenia Sekretariatu (biura podawczego), biur poszczególnych wydziałów oraz toalety dla osób niepełnosprawnych. Osoba niepełnosprawna, jeżeli jest taka potrzeba, uzyskuje pomoc w Sekretariacie. Mieści się ono na parterze budynku przy wejściu głównym. Pracownik Sekretariatu przeprowadza wstępną rozmowę z osobą niepełnosprawną w celu ustalenia charakteru załatwianej sprawy, następnie powiadamia, właściwego do jej załatwienia, pracownika odpowiedniego wydziału Starostwa. Powiadomiony pracownik udaje się niezwłocznie do Sekretariatu w celu obsłużenia osoby niepełnosprawnej. Po zakończeniu obsługi pracownik Sekretariatu służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu urzędu. Budynek przy ulicy Kościuszki 10 w Jarocinie – parter i piętro Budynek wyposażony w dzwonek przywoławczy przy drzwiach wejściowych od strony parkingu z boku budynku (dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim). Po przywołaniu pracownik Starostwa może obsłużyć taką osobę bezpośrednio przy wejściu do budynku lub skierować do Sekretariatu w sąsiednim budynku przy alei Niepodległości 10, gdzie pracownik Sekretariatu przeprowadza wstępną rozmowę z osobą niepełnosprawną w celu ustalenia charakteru załatwianej sprawy, następnie powiadamia, właściwego do jej załatwienia, pracownika odpowiedniego wydziału Starostwa. Powiadomiony pracownik udaje się niezwłocznie do Sekretariatu w celu obsłużenia osoby niepełnosprawnej. Po zakończeniu obsługi pracownik Sekretariatu służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu urzędu. Budynek przy ulicy Zacisznej 2a w Jarocinie - parter Budynek wyposażony w podjazd do drzwi wejściowych, od strony ul. Zacisznej 2a, umożliwiający dostanie się osobie na wózku inwalidzkim na parter do pomieszczeń Starostwa, gdzie osoby te mogą załatwiać swoje sprawy urzędowe. Inne udogodnienia · Przed budynkami Starostwa Powiatowego w Jarocinie wyznaczono po 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. · Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. · Budynki nie są wyposażone w głośniki systemu Totupoint · W budynkach nie ma pętli indukcyjnych. · W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. · Każdy pracownik Starostwa, niezależnie od ustalonej procedury obsługi osób niepełnosprawnych, ma obowiązek okazania wszelkiej pomocy osobie niepełnosprawnej, między innymi poprzez udzielenie informacji o miejscu obsługi osób niepełnosprawnych. · Osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się mają prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Starostwie. W związku z powyższym osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.