Deklaracja dostępności
Data publikacji strony internetowej: 2014-08-04.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-04-29.
- Mogą wystąpić przypadki niezachowania odpowiedniej struktury hierarchicznej nagłówków.
- Zamieszczone w serwisie dokumenty w formie plików PDF nie są w całości dostępne cyfrowo.
- Część z opublikowanych na stronie zdjęć nie posiada tekstu alternatywnego.
- Nie wszystkie akcje powodujące zmianę danych posiadają mechanizm potwierdzający.
- Brak możliwości zapauzowania pojawiających się komunikatów potwierdzeń i błędów.
Z uwagi na ograniczenia systemu:
- Nie jest możliwa samodzielna zmiana odstępu między akapitami, wierszami, słowami czy literami.
- Niektóre z elementów systemu wykorzystywane do tworzenia serwisu (takie jak np.: zewnętrzne biblioteki), a co za tym idzie, pełnione przez nie funkcjonalności mogą nie spełniać standardów dostępności cyfrowej.
- Nie wszystkie elementy zamieszczone na stronie posiadają odpowiedni kontrast.
Wyłączenia:
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-07-01. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje dla użytkowników niepełnosprawnych
- W serwisie Witkac.pl można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych zapewnionych przez przeglądarkę internetową.
- Głównym elementem funkcyjnym służącym do poruszania się po stronie jest klawisz Tab.
- W całym serwisie zastosowano dodatkowe obramowanie aktywnych treści. Focus przemieszcza się po wszystkich aktywnych elementach strony takich jak linki czy pola formularzy.
- Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła.
- Dostępna jest możliwość powiększenia lub pomniejszenia widoku wyświetlanej strony bez utraty czytelności zamieszczonych treści.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marcin Racinowski, m.racinowski@um.kolobrzeg.pl. Kontaktować można, się także dzwoniąc na numer telefonu 943551500. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Informacje zwrotne i dane kontaktowe: W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składanie skargi na brak zapewnienia dostępności prosimy kierować na adres email: urzad@um.kolobrzeg.pl Skróty klawiaturowe Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników. Osoby posługujące się językiem migowym świadczą pomoc w trzech lokalizacjach: Urząd Miasta Kołobrzeg ul. Ratuszowa 13 Agnieszka MARCHOLEWSKA - Biuro Zamówień Publicznych pok. 204, a.marcholewska@um.kolobrzeg.pl | tel.: 94 35 51 581 Tomasz KOLASA - Biuro Informatyki pok. 315 | admin@um.kolobrzeg.pl | tel.: 94 35 51 607 Ewelina FUSIŃSKA - Biuro Prezydenta Miasta pok. 104 | e.fusinska@um.kolobrzeg.pl | tel.: 94 35 51 510 | fax 94 35 237 69 Urząd Miasta Kołobrzeg ul. Ratuszowa 12 Tomasz JANIK - Wydział Gospodarki Komunalnej i Lokalowej pok. 118 | t.janik@um.kolobrzeg.pl | tel.: 94 35 51 508 Małgorzata BOGUCKA - Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami pok. 21 | m.bogucka@um.kolobrzeg.pl | tel.: 94 35 51 517 Ratusz ul. Armii Krajowej 12 Justyna GRECZYŃSKA - Wydział Inwestycji i Rozwoju pok. 19 | j.greczynska@um.kolobrzeg.pl | tel.: 94 35 51 604 Elżbieta WZIĄTEK - Urząd Stanu Cywilnego pok. 12 | e.wziatek@um.kolobrzeg.pl | tel.: 94 35 51 526
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Wejście do budynku Urzędu Miasta Kołobrzeg znajduje się od ul. Ratuszowej w dwóch lokalizacjach: nr 12 i nr 13. Do lokalizacji przy ul. Ratuszowej 12 dostępny jest podjazd dla osób niepełnosprawnych i poruszających się na wózkach inwalidzkich. W budynku tym znajduje się Biuro Obsługi Klienta, Straż Miejska oraz kasa. Do lokalizacji przy ul. Ratuszowej 13 brak jest dostępu dla osób niepełnosprawnych. Przy wejściu znajduje się wysoki próg. Przed Urzędem Miasta znajduje się parking na 15 aut, w tym jedno miejsce dla osób niepełnosprawnych. Budynki nie posiadają wind, pochylni. Budynki nie są uzbrojone w systemy informacji głosowych oraz pętle indukcyjne.