Deklaracja dostępności

Dostępność strony internetowej Witkac.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data publikacji strony internetowej: 2014-08-04.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-05-26.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
  1. Mogą wystąpić przypadki niezachowania odpowiedniej struktury hierarchicznej nagłówków.
  2. Zamieszczone w serwisie dokumenty w formie plików PDF nie są w całości dostępne cyfrowo.
  3. Część z opublikowanych na stronie zdjęć nie posiada tekstu alternatywnego.
  4. Nie wszystkie akcje powodujące zmianę danych posiadają mechanizm potwierdzający.
  5. Brak możliwości zapauzowania pojawiających się komunikatów potwierdzeń i błędów.

Z uwagi na ograniczenia systemu:

  1. Nie jest możliwa samodzielna zmiana odstępu między akapitami, wierszami, słowami czy literami.
  2. Niektóre z elementów systemu wykorzystywane do tworzenia serwisu (takie jak np.: zewnętrzne biblioteki), a co za tym idzie, pełnione przez nie funkcjonalności mogą nie spełniać standardów dostępności cyfrowej.
  3. Nie wszystkie elementy zamieszczone na stronie posiadają odpowiedni kontrast.

Wyłączenia:

  1. Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2025-03-19. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje dla użytkowników niepełnosprawnych

  • W serwisie Witkac.pl można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych zapewnionych przez przeglądarkę internetową.
  • Głównym elementem funkcyjnym służącym do poruszania się po stronie jest klawisz Tab.
  • W całym serwisie zastosowano dodatkowe obramowanie aktywnych treści. Focus przemieszcza się po wszystkich aktywnych elementach strony takich jak linki czy pola formularzy.
  • Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła.
  • Dostępna jest możliwość powiększenia lub pomniejszenia widoku wyświetlanej strony bez utraty czytelności zamieszczonych treści.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Pracownicy Biura Dialogu i Inicjatyw Społecznychdialog@mazovia.pl. Kontaktować można, się także dzwoniąc na numer telefonu 22 5979 661. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Masz prawo do żądania: • zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej/aplikacji mobilnej lub jej elementu, • udostępnienia informacji w formie alternatywnej. Żądanie powinno zawierać: • dane osoby zgłaszającej żądanie, • wskazanie, o którą stronę internetową chodzi, • sposób kontaktu, • dogodny sposób przedstawienia informacji w przypadku alternatywnego sposobu dostępu. Zrealizujemy żądanie niezwłocznie (nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem). Jeżeli dotrzymanie terminu będzie niemożliwe to niezwłocznie Cię o tym poinformujemy. Podamy, kiedy będziemy mogli zrealizować żądanie (nie później niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem). Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej jest niemożliwe, to zaproponujemy alternatywny sposób dostępu do informacji. Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością Masz prawo do złożenia skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej/aplikacji mobilnej lub jej elementu: • jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej/aplikacji mobilnej lub jej elementu, • gdy odmówisz ze skorzystania z zaproponowanego przez nas, alternatywnego sposobu dostępu. Do rozpatrywania skarg stosuje się przepisy działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego. Skargę wyślij do: • Marszałka Województwa Mazowieckiego • pocztą na adres – ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa, • mejlem na urzad_marszalkowski@mazovia.pl, • przez e-PUAP lub e-Doręczenia Skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna ul. Jagiellońska 26 w Warszawie, wejście A, siedziba główna Dojazd Komunikacją miejską: autobusem: najbliższe przystanki: Dworzec Wileński, Ząbkowska, Okrzei. Samochodem: przed wejściem do budynku znajduje się miejsce dla osób niepełnosprawnych oraz ogólnodostępny płatny parking miejski. Wejście do budynku Wejście do budynku znajduje się od strony ul. Kłopotowskiego, na rogu ul. Kłopotowskiego oraz Jagiellońskiej. Drzwi do budynku są wyposażone w mechanizmu automatycznego otwierania. Drzwi są przystosowane do przejazdu wózkiem. Na wprost wejścia znajduje się punkt kancelaryjny gdzie można uzyskać pomoc oraz złożyć dokumenty. Lada przy punkcie kancelaryjnym jest obniżona do wysokości 85 cm. W dalszej części holu są bramki ograniczające dostęp dla klientów oraz punkt ochrony. W celu wejścia na teren urzędu należy umówić się na wizytę z konkretnym pracownikiem. W przypadku umówienia wizyty, po przybyciu na miejsce należy zgłosić się do pracownika ochrony, który zawiadamia pracownika o konieczności odbioru klienta z holu. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się po lewej stronie, za drzwiami pomiędzy punktem ochrony oraz punktem kancelaryjnym. W budynku nie ma tyflomap oraz dźwiękowych systemów nawigacji. Korytarze oraz ciągi komunikacyjne Ruch dla klientów pomiędzy piętrami odbywa się przy pomocy wind. Windy nie podają komunikatów głosowych. Korytarze są dostosowane do poruszania się na wózkach. Korytarze są dostosowane dla osób słabowidzących. Szklane drzwi są oznakowane pasami na wysokości 90 centymetrów oraz 130 centymetrów. Obecnie nie ma zainstalowanych urządzeń ułatwiających poruszanie się dla osób niewidomych. W budynku znajdują się schody prowadzące do sali konferencyjnej na III piętrze, jednakże jest możliwość wejścia na salę przez wejście B. Korytarze są dostosowane do poruszania się na wózku. W budynku na każdym piętrze znajdują się toalety przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Drzwi do pomieszczeń są wyposażone w tabliczki z wypukłą numeracją pomieszczeń oraz alfabetem brajla. Inne udogodnienia Na sali konferencyjnej na parterze, 3 i 4 piętrze jest pętla indukcyjna powierzchniowa. Wejście główne do budynku zostało wyposażone w system ToTupoint. Tabliczki przy drzwiach do pomieszczeń są zaopatrzone w znaczniki NFC. Do budynku można wejść z psem asystującym. Dostępność komunikacyjno-informacyjna Możesz skorzystać z tłumacza on-line Polskiego Języka Migowego. Kliknij w ikonę „Połącz z tłumaczem”, aby rozpocząć rozmowę. Tłumacz on-line jest czynny w godzinach 8-16. Możesz z niego skorzystać także podczas wizyty w urzędzie.