Deklaracja dostępności
Data publikacji strony internetowej: 2014-08-04.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-07-30.
- Mogą wystąpić przypadki niezachowania odpowiedniej struktury hierarchicznej nagłówków.
- Zamieszczone w serwisie dokumenty w formie plików PDF nie są w całości dostępne cyfrowo.
- Część z opublikowanych na stronie zdjęć nie posiada tekstu alternatywnego.
- Nie wszystkie akcje powodujące zmianę danych posiadają mechanizm potwierdzający.
- Brak możliwości zapauzowania pojawiających się komunikatów potwierdzeń i błędów.
Z uwagi na ograniczenia systemu:
- Nie jest możliwa samodzielna zmiana odstępu między akapitami, wierszami, słowami czy literami.
- Niektóre z elementów systemu wykorzystywane do tworzenia serwisu (takie jak np.: zewnętrzne biblioteki), a co za tym idzie, pełnione przez nie funkcjonalności mogą nie spełniać standardów dostępności cyfrowej.
- Nie wszystkie elementy zamieszczone na stronie posiadają odpowiedni kontrast.
Wyłączenia:
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-05-11. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje dla użytkowników niepełnosprawnych
- W serwisie Witkac.pl można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych zapewnionych przez przeglądarkę internetową.
- Głównym elementem funkcyjnym służącym do poruszania się po stronie jest klawisz Tab.
- W całym serwisie zastosowano dodatkowe obramowanie aktywnych treści. Focus przemieszcza się po wszystkich aktywnych elementach strony takich jak linki czy pola formularzy.
- Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła.
- Dostępna jest możliwość powiększenia lub pomniejszenia widoku wyświetlanej strony bez utraty czytelności zamieszczonych treści.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Dorota Bal, d.bal@gminaskawina.pl. Kontaktować można, się także dzwoniąc na numer telefonu 122770103. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062) każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa w art. 6 pkt 1 lub 3 ustawy. Na podstawie art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062) osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej „wnioskiem o zapewnienie dostępności”. Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku. Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać: Dane kontaktowe wnioskodawcy. Wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym. Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą. Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy. Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny. W zawiadomieniu podmiot publiczny uzasadnia swoje stanowisko, w szczególności wskazuje okoliczności uniemożliwiające zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku Wnioski o zapewnienie dostępności można składać: korespondencją pocztową na adres: Urząd Miasta i Gminy w Skawinie, ul. Rynek 1, 32-050 Skawina korespondencją elektroniczną: na adres e-mail: urzad@gminaskawina.pl lub poprzez adres skrzynki elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP: /umigskawina/SkrytkaESP osobiście w siedzibie Urzędu, w godzinach pracy: poniedziałek od 8.00 do 17.00, wtorek, środa, czwartek od 7.30 do 15.30, piątek od 7.30 do 14.30. W przypadku niezapewnienia dostępności, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni, zgodnie z zapisami art. 32 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848), każda osoba ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu. Żądanie powinno zawierać: Dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem. Wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo. Wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem. Wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy. Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w wyżej wymienionym terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej, jeśli wiązałoby się to z ryzykiem naruszeniem integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu. W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu - osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do podmiotu publicznego skargę. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 t.j). Wniosek o zapewnienie dostępności można pobrać tutaj: https://www.gminaskawina.pl/wniosek-o-zapewnienie-dostepnosci
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Aktualna deklaracja dostępności znajduje się tutaj: https://www.gminaskawina.pl/deklaracja-dostepnosci