Deklaracja dostępności

Dostępność strony internetowej Witkac.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data publikacji strony internetowej: 2014-08-04.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-04-23.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
  1. Mogą wystąpić przypadki niezachowania odpowiedniej struktury hierarchicznej nagłówków.
  2. Zamieszczone w serwisie dokumenty w formie plików PDF nie są w całości dostępne cyfrowo.
  3. Część z opublikowanych na stronie zdjęć nie posiada tekstu alternatywnego.
  4. Nie wszystkie akcje powodujące zmianę danych posiadają mechanizm potwierdzający.
  5. Brak możliwości zapauzowania pojawiających się komunikatów potwierdzeń i błędów.

Z uwagi na ograniczenia systemu:

  1. Nie jest możliwa samodzielna zmiana odstępu między akapitami, wierszami, słowami czy literami.
  2. Niektóre z elementów systemu wykorzystywane do tworzenia serwisu (takie jak np.: zewnętrzne biblioteki), a co za tym idzie, pełnione przez nie funkcjonalności mogą nie spełniać standardów dostępności cyfrowej.
  3. Nie wszystkie elementy zamieszczone na stronie posiadają odpowiedni kontrast.

Wyłączenia:

  1. Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-07-01. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje dla użytkowników niepełnosprawnych

  • W serwisie Witkac.pl można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych zapewnionych przez przeglądarkę internetową.
  • Głównym elementem funkcyjnym służącym do poruszania się po stronie jest klawisz Tab.
  • W całym serwisie zastosowano dodatkowe obramowanie aktywnych treści. Focus przemieszcza się po wszystkich aktywnych elementach strony takich jak linki czy pola formularzy.
  • Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła.
  • Dostępna jest możliwość powiększenia lub pomniejszenia widoku wyświetlanej strony bez utraty czytelności zamieszczonych treści.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Agnieszka Maciejewskadostepnosc@um.poznan.pl. Kontaktować można, się także dzwoniąc na numer telefonu +48 61 878 58 32. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

1. Urząd Miasta Poznania, pl. Kolegiacki 17, 61-841 Poznań Budynek jest dostępny, z wyjątkiem Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków, Biura Zamówień Publicznych, Wydziału Sportu i Wydziału Organizacyjnego. Oddział skarg, wniosków i petycji Wydziału Organizacyjnego (pok. 22 i 23 ) znajduje się na parterze budynku i jest dostępny dla klientów Urzędu Miasta Poznania. Istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem na parterze. W holu budynku zlokalizowany jest Punkt Informacyjny oraz Biuro Podawcze. Wejście do Urzędu Miasta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się od razu za szlabanem prowadzącym na Dziedziniec - nie ma progu, a drzwi otwierają się automatycznie. Nad drzwiami zamontowany jest znacznik nawigacyjno-informacyjnego Totupoint - urządzenie elektroniczne emitujące sygnał dźwiękowy oraz komunikat głosowy. Na dziedzińcu Urzędu Miasta wyznaczono 5 miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami. W budynku są dwie windy głośnomówiące, z napisami w alfabecie Braille'a. Przed wejściami do wind umieszczono znacznik systemu Totupoint. W głównym budynku Urzędu Miasta Poznania, osoby z niepełnosprawnościami mogą skorzystać z czterech toalet. Jedna zlokalizowana jest na parterze, dwie (męska i damska) na pierwszym piętrze, a kolejna na parterze budynku od strony dziedzińca. Przy toaletach zamontowano znaczniki Totupoint. W budynku nie ma bezpośredniej możliwości skorzystania z tłumacza Polskiego Języka Migowego. Potrzebę takiej usługi należy zgłosić na trzy dni przed planowaną wizytą w wybrany sposób: mail: poznan_kontakt@um.poznan.pl, faks: 61 878 46 30 sms: 783 944 112, telefon: 61 646 33 44 Sala Biała na pierwszym piętrze Urzędu jest wyposażona w pętlę indukcyjną. 2. Urząd Miasta Poznania, ul. 3 Maja 46, 61-728 Poznań Budynek jest dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami. Wejście nie ma progu, wchodzimy bezpośrednio z poziomu chodnika. Przed budynkiem są 4 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. W holu znajduje się Punkt Informacyjny oraz Biuro Podawcze. Istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem na parterze, w Sali Obsługi. W budynku jest winda, z napisami w alfabecie Braille'a, wyposażona w sygnały dźwiękowe. Umożliwia dostęp do wszystkich kondygnacji budynku. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest na parterze. W budynku nie ma bezpośredniej możliwości skorzystania z tłumacza Polskiego Języka Migowego. Potrzebę takiej usługi należy zgłosić na trzy dni przed planowaną wizytą w wybrany sposób: mail: poznan_kontakt@um.poznan.pl faks: 61 878 46 30 sms: 783 944 112 telefon: 61 646 33 44 3. Urząd Miasta Poznania, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań Budynek jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami, z wyjątkiem Wydziału Spraw Obywatelskich, pok. 91-99, 100A i 100B oraz Kancelarii. Istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem na parterze. Do budynku klienci dostają się jednym, głównym wejściem, które jest dostępne z poziomu chodnika. Nad drzwiami wejściowymi umieszczono znacznik nawigacyjno-informacyjny Totupoint. Przed budynkiem wyznaczono jedno miejsce dla osób z niepełnosprawnościami. W holu głównym znajduje się Punkt Informacyjny wyposażony w stanowiskową pętlę indukcyjną. W dalszej części holu usytuowana jest Sala Obsługi Urzędu Stanu Cywilnego (wydawanie odpisów) oraz Wydziału Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych (sprawy dowodów osobistych i meldunków). W holu są stanowiska do wypełniania dokumentów. Funkcjonuje system kolejkowy wizualny i dźwiękowy. W budynku jest winda. Przyciski w kabinie są wypukłe oraz oznaczone w alfabecie Braille'a. Dźwig wyposażony jest w sygnał dźwiękowy. Przed wejściem do windy na wszystkich kondygnacjach umieszczono znaczniki Totupoint. Dostępne są 3 toalety dla osób z niepełnosprawnościami. Jedna na parterze oraz damska i męska na II piętrze. W holu w Punkcie Informacyjnym jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego, w każdy poniedziałek w godzinach 15.00-17.00. W przypadku chęci skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w innym terminie, należy dokonać zgłoszenia na trzy dni przed planowaną wizytą: Pod numerem telefonu Poznań Kontakt 61 646 33 44 Na adres e-mail: or@um.poznan.pl Faxem na numer 061 878 53 30 4. Urząd Miasta Poznania, ul. Matejki 50, 60-770 Poznań Wejście główne do budynku dostępne jest z poziomu chodnika, ale nie dla osób poruszających się na wózkach. Dostępne są wejścia zlokalizowane na poziomie przyziemia oraz parteru, gdzie umieszczono pochylnie. Przed budynkiem nie ma miejsca parkingowego dla osoby z niepełnosprawnością. Z wejścia na poziomie przyziemia można dostać się windą na kolejne kondygnacje budynku. Winda jest przystosowana do przewozu osób z niepełnosprawnościami, z napisami w alfabecie Braille'a. Z dostępnego wejścia na poziomie parteru można dostać się jedynie do pomieszczenia nr 7. Na parterze w pomieszczeniu nr 2 i 3 zlokalizowane jest Biuro Spraw Lokalowych - Biuro Obsługi Klienta, które są dostępne. Drugie piętro jest niedostępne, ze względu na progi w drzwiach prowadzących do poszczególnych skrzydeł. W budynku są 3 toalety dla osób z niepełnosprawnościami - na poziomie przyziemia, i na piętrach - I i II. W budynku nie ma bezpośredniej możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego. Taka potrzebę trzeba zgłosić na trzy dni przed planowaną wizytą w następujący sposób: mail: poznan_kontakt@um.poznan.pl faks: 61 878 46 30 sms: 783 944 112 telefon: 61 646 33 44 5. Urząd Miasta Poznania, ul. Gronowa 22 A, 61-655 Poznań Do Urzędu prowadzi główne wejście, przy którym znajduje się pochylnia. Drugie wejście do Urzędu również z pochylnią, przeznaczone jest dla pracowników. W pobliżu głównego wejścia jest jedno miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnościami. W Urzędzie jest system informacji wizualnej. W holu głównym znajdują się: Punkt Informacyjny, Poczekalnia, Punkt Ksero oraz Sala Obsługi. W budynku funkcjonuje system kolejkowy wizualny i dźwiękowy. Jednakże zastosowane w Urzędzie biletomaty systemu kolejkowego nie są dostępne dla osób poruszających się na wózkach. Budynek ma dwie windy osobowe dostosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami, zapewniając dostęp do wszystkich kondygnacji. Dostęp do pomieszczeń Wydziału Ochrony Środowiska na 1 i 2 piętrze ograniczony jest przez Kontrolę Dostępu. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się tylko na parterze budynku. Na wyższych kondygnacjach są toalety, ale nie są one przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami. Dodatkowo znajdują się w miejscu, do którego można się dostać tylko z osobą uprawnioną (kontrola dostępu). Pracownicy Punktu Informacyjnego nie posługują się językiem migowym, ale zostali przeszkoleni w zakresie kontaktu z osobami głuchymi i słabosłyszącymi. Potrzebę tłumacza języka migowego należy zgłosić na trzy dni wcześniej przed planowaną wizytą. mail: poznan_kontakt@um.poznan.pl faks: 61 878 46 30 sms: 783 944 112 telefon: 61 646 33 44 6. Urząd Miasta Poznania, ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań Do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami wchodzimy od ul. Gronowej 22 A, od strony Wydziału Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych. Do Urzędu prowadzi główne wejście, przy którym jest pochylnia. Drugie wejście również ma pochylnię, ale jest przeznaczone dla pracowników. W pobliżu głównego wejścia jest jedno miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnościami. Wizyta klienta odbywa się w Sali Obsługi (wyłącznie po uprzedniej rezerwacji) na I piętrze, ul. Gronowa 20, w godzinach: poniedziałek 9.00-16.00, od wtorku do piątku 8.00-15.00. Winda z napisami w alfabecie Braille'a, oraz Sala Obsługi Klienta jest dostępna dla osób poruszających się na wózku. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się przy Sali Obsługi Klienta. W deklaracji dostępności Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ opisano dostępność architektoniczną przy ulicy Gronowej 20. W budynku nie ma bezpośredniej możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego. Chęć skorzystania z usług tłumacza należy zgłosić na trzy dni przed planowaną wizytą w następujący sposób: mail: poznan_kontakt@um.poznan.pl faks: 61 878 46 30 sms: 783 944 112 telefon: 61 646 33 44 7. Urząd Miasta Poznania, ul. 28 Czerwca 1956 r nr 404, 61-441 Poznań Budynek jest dostosowany dla osób z niepełnosprawnością. Winda wyposażona jest w napisy w alfabecie Braille'a. Dostępne jest miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Toaleta dla osób poruszających się na wózkach znajduje się na każdym piętrze. W budynku nie ma bezpośredniej możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego. Chęć skorzystania z usług tłumacza należy zgłosić na trzy dni wcześniej przed planowaną wizytą w następujący sposób: mail: poznan_kontakt@um.poznan.pl faks: 61 878 46 30 sms: 783 944 112 telefon: 61 646 33 44 8. Urząd Miasta Poznania, ul. Za Bramką 1, 61-842 Poznań Miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduję się w podziemiu budynku. Winda posiada napisy w alfabecie Braille'a. W budynku znajduje się toaleta dla osób poruszających się na wózkach. W budynku nie ma bezpośredniej możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego. Chęć skorzystania z usług tłumacza należy zgłosić na trzy dni wcześniej przed planowaną wizytą w następujący sposób: mail: poznan_kontakt@um.poznan.pl faks: 61 878 46 30 sms: 783 944 112 telefon: 61 646 33 44 9. Urząd Miasta Poznania, ul. Słowackiego 22, 60-823 Poznań Osoby poruszające się na wózkach, chcące dostać się do budynku głównym wejściem z poziomu chodnika, mogą skorzystać z pochylni. Przesuwne drzwi otwierają się automatycznie. W pobliżu wejścia głównego wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osoby z niepełnosprawnością. W holu zlokalizowano Punkt Informacyjny. Na parter można dostać się za pomocą podnośnika schodowego. Na wyższe pietra dostaniemy się windą. Jest przystosowana do przewozu osób z niepełnosprawnościami, ma napisy w alfabecie Braille'a oraz sygnały dźwiękowe. Z chodnika do przyziemia, na którym zlokalizowano sale Biura Obsługi Klienta, osoba poruszająca się na wózku może się dostać korzystając z podnośnika schodowego. Wizyta w Biurze Obsługi Klienta jest możliwa wyłącznie po wcześniejszej rezerwacji. Osoba chcąca skorzystać, z któregoś z dwóch podnośników, musi zasygnalizować to dzwonkiem, by przywołać obsługę budynku, która uruchamia podnośnik za pomocą klucza. W budynku zapewniono toalety dla osób z niepełnosprawnościami - w przyziemiu i na parterze. Na III piętrze, w wejściach do pomieszczeń są progi. W budynku nie ma bezpośredniej możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego. Potrzebę takiej usługi należy zgłosić trzy dni wcześniej przed planowaną wizytą: mail: poznan_kontakt@um.poznan.pl faks: 61 878 46 30 sms: 783 944 112 telefon: 61 646 33 44 10. Urząd Miasta Poznania, ul. Świerkowa 10, 61-472 Poznań Wejście główne, do części budynku zajmowanej przez Urząd, jest dostępne dla osób poruszających się na wózkach - zamontowano pochylnie. W tej części nie ma schodów i wind. Układ budynku jest dość prosty. Główne pomieszczenia - Punkt Obsługi Klienta oraz Czytelnia - zlokalizowane są bezpośrednio przy wejściu głównym. Jest w nich przestrzeń manewrowa dla osób poruszających się na wózkach. W holu wejściowym wyznaczono wolne miejsce umożliwiające zaparkowanie wózka. W budynku zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnościami. Na terenie obiektu są dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Należy zwrócić uwagę na ażurową kostkę brukową w obrębie miejsc parkingowych. W budynku nie ma bezpośredniej możliwości skorzystania z tłumacza Polskiego Języka Migowego. Potrzebę takiej usługi należy zgłosić, trzy dni przed planowaną wizytą, w wybrany sposób: mail: poznan_kontakt@um.poznan.pl, faks: 61 878 46 30 sms: 783 944 112, telefon: 61 646 33 44